fredag 5 februari 2010

På återseende dagboken!

Detta är ännu ett försök till att pränta ner det allra innersta och nu i 2000-talets tappning, online! Men fortfarande i hemlighet eftersom du inte kan gissa dig till vem jag är.

Jag läste igår dagböcker från förr, dom som jag undvikit så länge att öppna av rädsla att gå tillbaka i det där ångestladdade situationerna. Jag märkte att det nog mer hjälpte än skälpte att ta del av den Anna jag var då och likheterna till den Anna jag är idag och framförallt olikheterna. Jag bär inte längre på lika mycket ilska som jag gjorde då och detta gör att jag kan hantera relationer bättre.

Kvar finns fortfarande att jag inte bestämt mig för att leva ännu, vilket medför att det är svårt för mig att göra val i livet när "döden" alltid spelar in som ett alternativ.

1 kommentar:

  1. Ta bort döden som ett alternativ så blir valen kanske enklare!

    SvaraRadera